Avatar foto Door Josine Droogendijk
Máxima 11 okt 0 reacties

Jaaroverzicht 2009

Een jaaroverzicht van 2009? Jazeker! Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan een nieuw jasje voor ModekoninginMáxima en daarbij wordt er ook een jasje uitgedaan. Lees: het archief van 2009-2012 gaat offline. Hier lees je een samenvatting van 2009.

Januari
Het jaar 2009 werd traditiegetrouw gestart met een nieuwjaarsreceptie. Ook vond er een reis plaats, naar de Verenigde Arabische Emiraten. Daar kwamen deze roze mantel van Natan en roodroze turban van Delgivne in beeld. Ik vind het nog steeds een heel mooi plaatje. Kan prima nog een keer gedragen worden, niet waar?

Foto: PPE

Tijdens de reis namen de prins en prinses ook plaats op een kameel. Helaas heb ik de ontwerper van Máxima's blouse nooit kunnen vinden. Naar de schoenen heb ik nog niet gezocht 😉

Februari
Na een warme reis naar de VAE vertrokken de prins en prinses in februari naar Antartica. Bepaald geen modefeest, maar het leverde wel een leuke video op.

Ook in februari: een bezoek aan cultureel centrum De Binnenstad in Oss. Máxima's mantel (met bont) is een ontwerp van Natan, haar pumps zijn van Chloé. Ik herinner ze maar al te goed, want dankzij deze schoenen werd het opeens duidelijk dat ze schoenmaat 42-43 had. Dat stond groot op de zool vermeld.

Maart
In maart gebeurde er niet zoveel op modevlak. Er kwamen wel wat leuke outfits voorbij, maar een échte topper ontbrak. Daarom maar dit mooie portret van Máxima, want de toecan-broche verveelt niet zomaar.

April
Zo saai als maart was, zo sprankelend was april. Een sexy cocktailjurk, een gracieuze avondjurk, een hippe ballonrok: er kwam van alles voorbij.

Door deze jurk werd er hier voor het eerst gediscussieerd over het O-woord.

Foto: PPE

Ballonrokken waren in 2009 helemaal hip. Máxima deed aan de trend mee.

Foto: PPE

Een gracieuze avondjurk met diadeem:

Foto: PPE

Het meest besproken kapsel van 2009:

Foto: PPE

Mooi in een pakje à la Jackie Kennedy:

Foto: PPE

Bij een scheepsdoop draag je als dame een hoed. Blootshoofds dopen zou ongeluk brengen, zo gaat het verhaal. Met de VOX Máxima, die Máxima hier doopte, móet het dus haast wel goed gaan.

Foto: PPE

Koninginnedag 2009 eindigde in een drama. Máxima's kleding en accessoires zijn om die reden ook weinig ter sprake gekomen. Misschien wel leuk om te weten: de koning vind deze haardecoratie maar niks en noemt hem 'de havik'.

Mei
De Nationale Dodenherdenking van 2009 zal ik nooit meer vergeten. Ik was erbij en had het kippenvel op mijn armen staan toen de koningin zichtbaar tegen de tranen vocht toen de duizenden aanwezigen haar een applaus gaven als uiting van respect.

Prinses Máxima was ook heel mooi gekleed en droeg op haar hoofd een haardecoratie van Laura Noetinger.

Foto: PPE

Bij de uitreiking van de Appeltjes van Oranje kregen we oranje te zien. De rok met strik is trouwens1 op 1 op een rok van Jackie Kennedy.

Foto: PPE

Rond 2009 had Máxima een zwak voor slagroomsoezen. Op haar hoofd welteverstaan.

Foto: PPE

Het staatsbezoek aan Chili leverde twee glamourlooks op.

Juni
Na een paar sprankelende modemaanden deed Máxima er in juni 2009 nog een schepje bovenop door Jan Taminiau te debuteren.

Foto: PPE

Ook Balmain kreeg een kans, en hoe!

Foto: PPE

Natan deed ook goede diensten en leverde onder andere deze zwart-witte combinatie af. Hoedje af ook voor het hoofddeksel.

Foto: PPE

De ballonrok kwam ook weer voorbij:

September
In juli en augustus gebeurde er weinig. Het overzicht gaat dus verder met september. In deze maand werden we getrakteerd op een gelaagde japon van Michael Kors….

…..oorbellen met knopen….

Foto: PPE

…..een roodroze cocktailjurk van Natan…

….een sprookjesachtige avondjurk…..

Foto: PPE

… een rood-wit-blauwe set…

Foto: PPE

…. en een jurk van Taminiau.

Oktober
In de maand september greep Máxima vaak naar een twinset, maar er kwamen gelukkig ook nog wel wat andere smaken voorbij. Een top met pailletten en een nauwsluitende rok met split bijvoorbeeld.

De jurk van Prinsjesdag 2004 werd ook weer uit de kast gehaald.

November
Rond 2009 grossierde Natan in knielaarzen. Máxima kon ze blijkbaar niet weerstaan en kocht meerdere paren. (Ik heb ze zelf ook en ze lopen heerlijk.)

Foto: PPE

Het staatsbezoek aan Mexico leverde ook een paar goeie looks op, waaronder deze gala-look.

December
De maand december begon met een strakke kuitbroek + panty met dessin.

Foto: PPE

Wat ook voorbij kwam, was een tupu. Dit sieraad is afkomstig van het inheemse volk de Mapuche, dat zich onder andere in Zuid-Argentinie heeft gevestigd.

Foto: PPE

En de laatste outfit van deze blog: een mantelpak met dierenprint + de hippe knielaarzen van Natan.

Foto: PPE

Al met al kunnen we wel concluderen dat Máxima na wat rustige modejaren in 2009 weer lekker gas gaf. Haar kennismaking met Jan Taminiau heeft veel moois opgeleverd, weten we nu. De ballonrok mag van mij nog wel even in de kast blijven, maar ik zie ook zeker stukken die nog prima kunnen. Het laatste mantelpak, de gouden avondjurk, de jas van paarse faux fur en de roze mantel. Wat zie jij graag nog eens terug?

Volgen
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren